Fotografie & productie

Tijd voor Echt Karakter.

Grolsch zocht een fotografie partner voor hun recruitment campagnes, die gericht is op jezelf laten zien. Authentiek, ongefilterd, en echt eigen karakter. Deze fotografie wordt tweedelig ingezet; voor wervingscampagnes, maar ook om de medewerkers zelf de gelegenheid te geven deze portretfotografie te gebruiken online.

Uitgevoerde diensten
  • Productie
  • Fotografie
  • Edit & retouch

Grolsch x Barbara Trienen Photography

Deze samenwerking is tot stand gekomen door Artica.
Art Direction campagne: Hugo Kotterman (Artica)
Special thanks to: Tereza Neuwirthová & Daniek Marcus (Grolsch)

 

Grolsch was op zoek naar een fotografie partner voor deze campagne. Grolsch telt ongeveer 600 medewerkers. De campagne zou een langdurige samenwerking zijn, omdat je nou eenmaal logistiek en praktisch niet zomaar 600 medewerkers in twee weken op de foto hebt. Het uitgangspunt was: iedereen twee foto’s: een karakteristieke foto voor de Tijd voor Echt Karakter campagne, en een foto waar ze leuk en spontaan op staan en zelf ook tevreden mee zijn, zodat deze intern en online als profielfoto ingezet kan worden. Niets leukers dan een foto waar je zelf ook blij mee bent, toch?

 

We hebben gekozen om te fotograferen op locatie en daar een studio in een ruimte in te richten, zodat de lichtomstandigheden exact hetzelfde blijven en er zo continuïteit ontstaat in de portretfotografie. Van tevoren heb ik samen met Hugo (Art Director bij Artica) gekeken naar hoe we dit het beste kunnen fotograferen, en welke belichting passend was bij de campagne.

 

Ik vind de shoot dagen altijd een van de leukste dagen, omdat je heel het bedrijf voor je camera krijgt en je iedereen een klein beetje leert kennen. We hebben ook gefotografeerd tijdens een avond shift van de productie, dat was niet alleen heel erg gezellig, maar ook krijg je een inkijkje in de werk cultuur. Dat vind ik het aller leukste, sfeer proeven en mee ouwehoeren.

 

Daniek Marcus, Talent Acquisition Lead bij Koninklijke Grolsch en projectleider van deze campagne verteld:

 

Voor de rebranding van onze employer branding campange waren wij op zoek naar een fotograaf uit Twente die gemakkelijk meerdere keren per jaar bij ons op de brouwerij kon komen shooten. Los van deze praktische eis, waren we ook écht op zoek naar een fotograaf die makkelijk verbinding maakt met verschillende mensen gezien de diversiteit aan functies binnen ons bedrijf (sales, marketing, productie, logistiek, finance etc.)”

 

“Vanuit een eerdere samenwerking met Babs dacht ik meteen aan haar als ideale fotograaf voor dit project en bij toeval stelde Artica, het bureau waarmee we samen deze campagne hebben opgezet, Babs ook voor. Vanaf het eerste moment was er een klik, Babs begreep precies wat wij als Grolsch zochten en de eerste testshoot was dan ook een groot succes. Het beeld en de compositie klopte, maar het echte werk, namelijk alle verschillende persoonlijkheden van collega’s in beeld brengen moest nog komen. De eerste officiële shootdag was dan ook best spannend.”

 

“Maar na de eerste foto’s van medewerkers wisten wij het meteen, dit is precies de juiste fotograaf voor de specificaties die Grolsch zocht voor de campagne. Voor elke medewerker neemt de Babs de tijd, ze stelt ze gerust en op hun gemak en laat ze het beste uit henzelf halen. De inschrijflijst voor de volgende fotoshoot was dan ook binnen no time weer vol, omdat collega’s zoveel enthousiaste verhalen hadden gehoord over de “nieuwe” fotograaf. Wij zijn ontzettend blij met het resultaat en hebben inmiddels al meer dan 200 collega’s door Babs laten fotograferen, we kijken uit naar deze langdurige samenwerking en kunnen niet wachten om de campagne samen met Babs nog verder uit te bouwen.”

Ook een employer branding campagne lanceren met fotografie? Plan je afspraak in.