Toen Daphne Boskma (marketeer) van Goodzo aan mij vroeg tijdens een eerdere shoot (early 2021) of ik nog een goede partner ken die mee wil denken in strategie en design, wist ik dat dat Branding Agency Ja uit Zwolle moest zijn. En zo geschiedde.
De nieuwe beeldbank van Goodzo is er eentje voor in de boeken (al zeg ik het zelf), zoveel toffe gezichten, nieuwe mensen en mooie locaties mogen zien. Mede dankzij de art direction en begeleiding van Andre Hofsink van JA zijn we tot dit resultaat gekomen.
Lees hieronder hoe Daphne Boskma, marketing manager van Goodzo, de samenwerking heeft ervaren.
- Productie
- Fotografie
- Sfeerfotografie; op locatie
- Portretten; studio op locatie
- Visagie: Marinella Baks
Een volledige re-branding. Goodzo in een nieuw jasje. En daar moet natuurlijk ook een nieuwe beeldbank bij. Maar waar begin je dan? En welke foto’s horen daar dan bij? Voor Goodzo maakte ik samen met Branding Agency JA een nieuw conceptplan voor de fotografie voor Goodzo. Van sfeerfotografie (reportage) tot nieuwe portretfotografie voor de staf en natuurlijk de fotografie bij de klant op locatie.
Ik fotografeer al enige tijd voor Goodzo. Waar we voorheen de mooiste locaties afhuurden voor de shoots, hebben we het ditmaal heel dichtbij Goodzo zelf gehouden: in Zoetermeer op kantoor en bij de partners en klanten van Goodzo.
Daphne Boskma (Marketeer bij Goodzo) over de samenwerking met Barbara Trienen Photography:
“Het is ontzettend belangrijk om partners om je heen te hebben die matchen met de business. Dit is met Babs absoluut het geval. Zo is zij echt onderdeel van Goodzo. Dit zie je ook terug op werkvloer. Wanneer Babs bij ons is, verlies ik haar wel eens in de gang omdat ze met een van mijn collega’s aan het bij praten is. Deze connectie is heel fijn. Zo voelt iedereen zich voor de lens op zijn of haar gemak. Wat zorgt voor authentiek beeld waar je het karakter van onze mensen in voelt. Laat dat nou net zo belangrijk zijn in onze branding!
Daarnaast voelt het ook echt als een partnership. Babs vraagt door en is oprecht geïnteresseerd in de ontwikkelingen van Goodzo. Zo waren we vorig jaar midden in het selectie proces voor een branding bureau en heeft Babs ons gekoppeld aan Branding Bureau JA!. Een club die perfect bij onze vraag en cultuur paste en nu ook niet meer weg te denken is.
In het branding traject is ze ook vanaf de start van de nieuwe beeldtaal betrokken geweest en heeft ze ook hier haar expertise in gedeeld. Zo staat er nu een vast proces met de nodige handvatten om het merk sterk te houden.”